Bakan’dan Bakırköy-Kirazlı hattına ilk ray kaynağı
İSTANBUL (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakırköy-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar (Kirazlı) Metro Sınırı Birinci Ray Kaynağı Merasimi’ne katıldı.
Törende konuşan Karaismailoğlu, Türkiyenin doğusu, batısı, kuzeyi, güneyi demeden, topyekûn hizmet anlayışıyla yatırımın, istihdamın, üretimin, turizmin, ticaretin, altyapısını inşa ettiklerini belirtti.
Türkiye genelinde 5 bine yakın şantiyede, 700 bine yakın çalışma arkadaşıyla yarının gereksinimlerini en yanlışsız formda karşılayacak yatırımları bir bir inşa ettiklerini aktaran Karaismailoğlu, ”Bütün dünya krizlerle boğuşurken, Türkiye yatırımlarını artırarak devam ediyor. Hizmet ve eser fırtınası estirmeye devam ediyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak yalnızca Ekim ve Kasım ayları bile çok büyük ve değerli ulaşım projelerinin açılışını yaptığımız bir periyot oldu. Birinci olarak 2 Ekimde Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Çizgimizin açılışını gerçekleştirdik. Akabinde; Çanakkale Ayvacık-Küçükkuyu Yolu ve Assos-Troya Tünelleri, Malatya-Hekimhan Yolu Diyarbakır Etraf Yolu, Bitlis Etraf Yolu, Bandırma Kavşağı ve Temas Yolları, Gaziantep GAZİRAY, Yeni Yusufeli temas yolları ile 56 kilometre uzunluğunda 39 adet tünel ve 21 köprü viyadük ve son olarak bu hafta sonu Cumhurbaşkanımızın iştirakleri ile ülkemizin en yüksek viyadüğü olan Eğiste Hadimi Viyadüğünü ve açtık. Perşembe günü 70 kilometre uzunluğunda Ağrı Hamur Tutak Patnos bölünmüş yolunu, cumartesi günü de Şanlıurfa etraf yolunu vatandaşımızın milletimizin hizmetine açacağız” diye konuştu.
BİRİLERİ ÜZERE ALGI SİYASETİ DEĞİL, HİZMET VE ESER SİYASETİ YAPIYORUZ
İstanbul’da Bakırköy-Bahçelievler-Güngören-Kirazlı Metro projesinin birinci ray kaynağı merasimini gerçekleştirerek çok değerli bir kademeyi geride bıraktıklarını vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, dünyanın en değerli metropollerinden İstanbulu dev yapıtlarla buluşturduklarını söyledi.
Bakan Karaismailoğlu, “Bugüne kadar; Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu, Osmangazi Köprüsü, İstanbul-Ankara HT Sınırı, Çamlıca Kulesi ve Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu ile birlikte 270 kilometreyi bulan raylı sistem ağı üzere dev projeler ile İstanbulu değişik bir noktaya taşıdık. Alışılmış bunlarla yetinmeyeceğiz. İstanbulu geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarımızda sürat kesmek olmaz. Bizde durmak yok, yola devam unsuru vardır. Zira, birileri üzere algı siyaseti değil, hizmet ve eser siyaseti yapıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak İstanbulda dünyanın en özgün ve çağdaş kent içi raylı sistem projelerini bir bir hayata geçirdiklerini vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, İstanbul’un Türkiye’nin her bir kentinden evladını bağrında yaşattığını lisana getirdi.
7 istasyonu bulunan Bakırköy-Kirazlı Metro sınırının 8,4 kilometre uzunluğunda olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, bu istasyonların Bakırköy Kıyı, Özgürlük Meydanı, İncirli, Haznedar, İlkyuva, Yıldıztepe, Molla Gürani olduğunu belirtirken, çizginin saatte 80 kilometre süratle günde 1 milyon yolcu kapasitesi ile İstanbullulara hizmet edeceğini söyledi.